Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

poniedziałek, 2 listopada 2020

Książka na wieczór: Ekipa. Crew 1, Tijan Meyer

 Dzień dobry,
W weekend byłam uziemiona w domu, ze względu na kwarantannę synka. Co prawda według nowych zasad ma ją tylko on, ja mogę normalnie wychodzić, jednak wiadomo, czterolatka samego w domu nie zostawię. Wykorzystałam ten czas trochę na porządki, trochę na czytanie, a dzisiaj czas nadrobić recenzję ostatnich lektur. Na pierwszy ogień idzie książka Tijan Meyer "Ekipa" jest to pierwszy tom z serii Crew. Jeśli jesteście ciekawi czy mi się spodobała i czy warto po nią sięgnąć, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce:
Tytuł: Ekipa
Seria: Crew - tom 1
Autor: Tijan Meyer
Wydawnictwo: Kobiece
Oprawa: miękka
Ilość stron: 520
Data premiery: 20.05.2020
Kategoria: literatura obyczajowa, erotyczna


Nowa seria autorki bestsellerów o bohaterach z Fallen Crest
Bren Monroe nie jest dziewczyną, która da sobą pomiatać. Należy do ekipy Wilków i jak sama nazwa wskazuje, gryzie, warczy i nie boi się atakować. Właśnie zaczęła ostatni rok w Liceum Roussou, a potem wreszcie będzie wolna.
Jedyne, o czym marzy Bren, to spokój i dni wypełnione towarzystwem Jordana, Zellmana i Crossa. Tego ostatniego w szczególności.
Kiedy do ich szkoły dołącza Race, kuzyn jej byłego chłopaka, coraz więcej osób zaczyna interesować się Wilkami. Pomiędzy różnymi ekipami w szkole dochodzi do nieporozumień. A to już krótka droga do wojny. (opis ze strony wydawnictwa)


Bren należy do czteroosobowej ekipy Wilków. Jest tajemniczą, zamkniętą w sobie chłopczycą,  której bardziej zależy na dobru swoich przyjaciół niż swoim. Dziewczyna jest agresywna, nie boi się bić, a kiedy nie widzi innego wyjścia, sięga po nóż, który zawsze znajduje się w jej kieszeni. Ze swojej ekipy najlepiej dogaduje się z Crossem. Między tą dwójką pojawia się chemia, jednak nie chcą się początkowo do tego przyznać, ponieważ w ich grupie istnieje niepisana zasada, że członkowie Wilków się ze sobą nie wiążą. Cross to przystojniak, przyjaciel Bren, stara się dbać o nią i wspierać. Chłopak w każdej sytuacji stara się myśleć racjonalnie i nie działać pochopnie. W ekipie Wilków jest jeszcze Zellman oraz Jordan, tzw. przywódca, który sam sobie nadał ten tytuł. W książce poznajemy również inne ekipy, a także ludzi normalnych (jak to określa Bren). 

Autorka wprowadza nas w świat ekip, grup dzieciaków, które uważają się za nie wiadomo kogo. W większości mają oni naście lat, chodzą do ostatniej klasy liceum, a znikają na całe noce, imprezują, sięgają po alkohol, a za najlepsze rozwiązania problemów uważają przemoc. Niestety, wiele złych rzeczy uchodzi im płazem, przez co nie potrafią zrozumieć, że postępują źle.
W lekturze pojawia się także wątek miłosny, jednak nie jest on jakoś bardzo rozwinięty, właściwie dopiero rozkręca się pod koniec. W książce nie brakuje emocji, mamy zarówno gniew, ból, jak i radość, miłość czy śmiech. 
Nie mogę powiedzieć, że książka jest zła czy że mi się nie podobała, jednak no cóż, postępowania ekip nie popieram i nie chciałabym, aby jakiś młody czytelnik, któremu wpadnie ta lektura w dłonie, wziął sobie za wzór tych bohaterów i próbował ich naśladować. 

W książce nie brakuje akcji, ciągle coś się dzieje. Czyta się ją dość szybko, jednak po zakończeniu lektury czułam się trochę zmęczona tą historią i zamiast od razu sięgnąć po drugi tom, czyli "Książniczkę" postawiłam na coś innego. 


Czytaliście "Ekipę? Znacie twórczość Tijan Meyer?

22 komentarze:

  1. Nie mój gatunek, a i nazwiska autorki nie kojarzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej się nie skuszę na ta książkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie znam pisarki jak i tej serii. Nie wiem czy by mi się spodobała tak sądząc po opisie, ale może po nią sięgnę tak z ciekawości. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo to coś dla mnie, lubię takie książki, trochę mi przypomina serial który niedawno oglądałam, ale kompletnie tytuł serialu mi wyleciał z pamięci..

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie spotkałam sie z książkami tej autorki. Musze przyznać ze mnie ta historia nie za specjalnie zainteresowała, ale.myślę ze młodzież była by zadowolona z takiej lektury

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się nad zamówieniem tej książki, ale ostatecznie zrezygnowałam. Być może za jakiś czas się skuszę, bo na ten moment znowu zawaliłam się nowościami :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie troche klimaty szkolne :D Myślę, że może to być całkiem dobra książka na wieczorne czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale polecę siostrze, bo lubi takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. No ja też bym nie chciała, aby książka trafiła do rówieśników tych bohaterów. Mogło by się to różnie zakończyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam tę serię w planach, jednak jak na razie nie skusiła mnie jeszcze na tyle żeby po nią sięgnąć. Obie części mam na półce wiec pewnie w tym roku jeszcze wpadną w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ksiązka nie w moich klimatach czytelniczych, ale chętnie tytuł podsunę córce pod rozwagę, teraz takie przygody przykuwają jej uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam jedną książkę tej autorki. Tego tytułu na razie nie mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam autorki. Chociaż historia brzmi dość ciekawie, to takie młodzieżowe akcje wolę oglądać w serialach niż czytać o nich książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Klimat książki wpisuje się w moje gusta, jednak mam stosik książek, które czekają na przeczytanie i narazie nowe mi nie w głowie

    OdpowiedzUsuń
  16. oj nie, nie odnajduję się w takich książkach, ale wiem komu polecić :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam takie samo zdanie o tej książce jak Ty. Ci młodzi ludzie myślą, że skoro należą do ekipy, to wszystko im wolno. A Bren jest najmądrzejsza na świecie i daje zły przykład. Wydaje mi się, że ta książka nie jednej młodej osobie namiesza w głowie.

    OdpowiedzUsuń
  18. ciekawa się ta ksiązka wydaje. Jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię to wydawnictwo i mam kilka książek od nich. Myślę, że ta powieść, kiedyś znajdzie się u mnie na półce.

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o tej książce, ale jako że to zdecydowanie nie mój gatunek nawet się za nią nie oglądałam w księgarniach podczas z zakupów książkowych.

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda ze wieczory tak szybko lecą. Z checia sprobuje skusić się na nia i to niedługo.

    OdpowiedzUsuń