Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

piątek, 13 grudnia 2019

Blogmas 2019: Jak uniknąć świątecznego stresu?

Święta to piękny czas, niestety bardzo częstą wiążą się one ze stresem. Czy da się go uniknąć? Oczywiście, że tak! No dobra, może nie zawsze w 100%, ale warto zrobić wszystko, aby było go jak najmniej. Przychodzę do Was dzisiaj z kilkoma radami, które warto wziąć sobie do serca podczas organizacji świąt, a także podczas świętowania.



1. Zaplanuj sobie wcześniej jakie potrawy przygotujesz i zrób listę zakupów
Przed świętami sporo czasu spędzamy w kuchni, warto pomyśleć już na początku grudnia co przygotujemy, spisać to sobie na kartkę i zrobić listę zakupów. Często bywa tak, że kiedy robimy to na ostatnią chwilę zapominamy o połowie rzeczy i później pojawia się niepotrzebny stres.

2. Podziel obowiązki wśród domowników
Pamiętaj, że nie jesteś sama, obowiązkami trzeba się podzielić. Jesteś świetna w gotowaniu? To się tym zajmij, a mąż niech ubierze choinkę, powiesi dekoracje czy nakryje stół. Poproś także o pomoc w porządkach przedświątecznych, czy zakupach.

3. Nie bierz za dużo na głowę
Wiadomo, że święta to czas w gronie najbliższych, ale czy musisz zapraszać całą, kilkunastoosobową rodzinę do siebie i przygotowywać wszystko sama? A co jeśli się okaże, że w Wigilię musisz iść jeszcze do pracy (jak ja)? Kiedy to zrobisz, w nocy? Warto wcześniej ustalić, aby każdy z zaproszonych gości przygotował jakąś potrawę, wtedy będziesz mieć na głowie mniej obowiązków.

4. Kup prezenty wcześniej
Prezenty warto kupić wcześniej, koniec listopada czy początek grudnia to idealny moment. Zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych jest duży wybór. Kupowanie prezentów tuż przed świętami wywołuje sporo stresu (znam to z doświadczenia), w sklepach tłumy, większość wyprzedana czy zniszczona, albo co najgorsze... kurier nie zdąży dojechać i zamówione upominki dla najbliższych docierają do nas dopiero po świętach. 

5. Święta nie muszą być idealne jak z instagrama
Przeglądając instagrama szczególnie słynnych influencerów widzimy idealnie wysprzątane domy, choinkę z drogimi ozdobami, stół uginający się od jedzenia. Osoby na zdjęciach nie są zmęczone, ich ubrania wyglądają jak szyte na miarę, a makijaż u kobiet jest wykonany perfekcyjnie. Pamiętajcie jednak, że jest to tylko zdjęcie, często wykonane tylko na potrzeby instagrama. Wasze Święta nie muszą tak wyglądać, ba, nawet nie powinny. Jest to czas dla Was, dla rodziny i na tym powinniście się skupić. Czy naprawdę ktoś z Waszych bliskich zwróci uwagę na to, że kreska na jednym oku różni się odrobinę od tej na drugiej? A może na to, że nie zdążyliście przed świętami posprzątać w szafie czy garderobie? Myślę, że nie.

6.  Znajdź czas dla siebie
Pamiętajcie, aby nie zapominać o sobie! Domowe spa przed świętami, czy w ich trakcie to świetny pomysł. Dzięki temu poczujesz się lepiej, zrelaksujesz się, a Twoja skóra będzie wyglądać lepiej. Warto też wyjść na spacer, poczytać książkę, czy obejrzeć jakiś film (tylko nie jakiś dołujący).


Jakie są Wasze sposoby na uniknięcie świątecznego stresu?

22 komentarze:

  1. Umiar w tym wszystkim to podstawa :) I nie przejmowanie się na zapas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się wcześniej rozpocząć przygotowania. Szczególnie jeśli chodzi o prezenty. Chcę, aby były trafione, a nie na szybko... .

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wskazówki, ja robię listę na każdy dzień i staram się jej trzymać.Nie przesadzam jednak z namiarem obowiązków pomału, nigdzie się nie spieszę

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Instagramem to czysta prawda. Już nawet niektórzy w to uwierzyli, że tak ma wyglądać życie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim problemem (nie tylko w Święta) jest odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę, a potem latam jak pies z wywalonym jęzorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam niby wszystko wcześniej przygotuję, a i tak zawsze mam spinę :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Tobą ze wszystkimi punktami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myslę, że ten stres wiąże się właśnie z otoczeniem, mediów i prasy ... święta to kolejny dzień w roku tylko bardziej rodzinny klimatyczny moim zdaniem nie ma się co spinać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Święta prawda :) Ludzie chyba troszkę zapomnieli, co w świętach tak naprawdę się liczy, a my dążymy do perfekcji..

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przed świętami nigdy się nie przejmuje. Dlatego zawsze wszystko mi się udaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się ze wszystkim :) Warto być zorganizowanym aby uniknąć stresu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Punkt 5 myślę, że sporo osób powinno wziąć do siebie :P

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie jest to przede wszystkim plan by robić wszystko stopniowo. Mam nadzieję że będzie ok.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze podzielić obowiazki w czasie i działać drużynowo na wspólny sukces.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny wpis i pomocne wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przydał by się ten post mojej mamie, bo ona zawsze panikuję gdy są święta. 😪

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie wszystko na lajcie, nie ma się czym stresować :) Jak czegoś nie będzie to nic się nie stanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja aby uniknąć szaleństwa z zakupami postanowiłam większość rzeczy zakupić na internecie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tam nigdy się nie stresuje świętami, u nas w domu wszyscy mają swoje obowiązki przydzielone od wielu lat. Tata obiera karpie, mama gotuje, babcia lepi pierogi i uszka, ja ubieram choinkę i ogarniam prezenty, a moja siostra coś tam posprząta czasami :D Ogólnie jest spokojna atmosfera. Bez napięcia.


    Zapraszam na nowy post, a w nim relacja ze spotkania z Pierwszą Damą.
    Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz ♥ Pozdrawiam!
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystko jest dla ludzi. Wystarczy dobrze wszystko rozplanować i nie zostawiać nic na ostatnią chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Serio można mieć świąteczny stres? A czym ty się przejmować? Grunt to wszystko dobrze zaplanować. Prezenty już mam dawno kupione. Kuchnia wysprzątana na błysk. Najgorsze za mną. A i kieckę już nową mam. Dobrze będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jakoś go nie odczuwam, czy to ważne. Tutaj chodzi raczej o bycie razem w rodzinie a nie prezenty czy to ze okna sa nieumyte

    OdpowiedzUsuń