Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

wtorek, 18 października 2022

Książka na wieczór: Kacper, Gabriela Gargaś

 Dzień dobry,
Jesienna aura sprzyja czytaniu książek, na dworze zimno, deszczowo, więc wieczorami najlepiej zaszyć się z powieścią i kubkiem gorącej herbaty w domowym zaciszu. Powieść Gabrieli Gargaś pod tytułem "Kacper" zobaczyłam gdzieś na Instagramie, a po przeczytaniu opisu już wiedziałam, że muszę ją mieć. Chyba nawet tego samego dnia zamówiłam ją w jednej z księgarni internetowych, a kiedy paczka dotarła, nie mogłam się doczekać, aż zacznę ją czytać. Pochłonęłam ją szybciej, niż się spodziewałam, a dzisiaj przychodzę, aby napisać Wam o niej coś więcej. Jeśli jesteście ciekawi, co o niej sądzę, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce: 
Tytuł: Kacper
Autor: Gabriela Gargaś
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Oprawa: miękka
Ilość stron: 368
Data premiery: 07.09.2022
Kategoria: literatura obyczajowa

Czy w świecie pełnym różnic jest miejsce na uczucia?
On – Kacper – żołnierz jednostki specjalnej stacjonującej we Francji. Jego codzienność to przedzieranie się przez dżunglę w Gujanie Francuskiej, odbijanie zakładników, rozbijanie szajek przemytników. Życie żołnierza to jego praca i pasja.
Ona – Ksenia – kobieta po przejściach. Skrywa w swoim sercu nie tylko ból i cierpienie po stracie, ale także tajemnicę, której nikomu nie wyjawia.
Różni ich wszystko. Połączy ich miłość.
Życie nie jest jednak bajką. Przeszłość Kacpra da o sobie znać, a skrywane przez Ksenię tajemnice wyjdą na jaw...
Czy tych dwoje będzie potrafiło na nowo sobie zaufać? Czy miłość potrafi wszystko wybaczyć? Czy oprócz miłości do stworzenia dobrego związku potrzeba czegoś więcej?


Ksenia dużo w życiu przeszła. Kiedyś pracowała jako pielęgniarka, ale została zwolniona, za błąd, który popełniła jej koleżanka, a wina została zrzucona na nią. Jej córka zaginęła kilka lat temu, a śledztwo wykazało, że prawdopodobnie popełniła samobójstwo. Teraz spadł na nią kolejny cios, okazało się, że jej mąż znalazł sobie młodszą kochankę i postanowił wnieść pozew o rozwód. Ksenia jest załamana, straciła wiarę w siebie i postanowiła pojechać w Bieszczady, gdzie mieszka mama jej znajomej i gdzie wcześniej często spędzała urlop. Kobieta poznaje tam Kacpra, młodego żołnierza, który wyjeżdża na zagraniczne misje. Znajomość szybko się rozwija, a nawet przeradza w coś więcej. Mimo dzielących kilometrów i tęsknoty para nie wyobraża sobie życia bez siebie. Nagle w życiu Kacpra pojawia się kobieta z przeszłości, Żaneta, z którą spędził jedną noc i nawet jej nie pamięta. Kobieta informuje go, że ma... syna. 
Dlaczego Żaneta odezwała się po tylu latach? Jak ta informacja wpłynie na związek Kseni i Kacpra? 

Jeśli znacie twórczość Gabrieli Gargaś, to już pewnie wiecie, że w jej książkach nigdy nie ma prostych historii, zawsze gdzieś czeka na czytelnika niespodzianka, która zazwyczaj nie jest pozytywna. W przypadku tej powieści jest dokładnie tak samo, na początku mamy małżeństwo Kseni, które ulega rozpadowi, po krótkim załamaniu kobieta poznaje Kacpra i jej życie wraca na właściwe tory, jest szczęśliwa... aż nagle pojawia się Żaneta i ponownie wywraca jej życie do góry nogami. "Kacper" to książka, która opowiada o miłości, chorobie, zdradzie, utracie kogoś bliskiego, a także o sile przyjaźni. Jest to piękna, wzruszająca historia, przy której wylałam dużo łez i musiałam mieć chusteczki pod ręką. Bohaterowie są świetnie skreowani, nie da się ich nie lubić. Lektura daje do myślenia, pokazuje, że trzeba doceniać każdy dzień i korzystać z życia, a nie przejmować się pierdołami, na które nie mamy wpływu. Polecam ją z czystym serduszkiem, ale uprzedzam, jeśli łatwo się wzruszacie, to koniecznie przed rozpoczęciem czytania zaopatrzcie się w chusteczki.


Znacie twórczość Gabrieli Gargaś? Lubicie jej książki?

5 komentarzy:

  1. Do tej pory czytałam kilka innych książek tej autorki. Ta ciekawi mnie swoją linią fabularną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość pisarki, ale tego tytułu jeszcze nie miałam przyjemności poznać, więc wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kiedyś książkę tej autorki I mi się podobała. Coś czuję że ta tez przypadła by mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam twórczości autorki, a o książce czytam chyba po raz pierwszy. Na ten moment jednak nie czuję się zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń