Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

poniedziałek, 7 grudnia 2020

Książka na wieczór: Sztuka dawania prezentów, Anna Szczęsna

 Dzień dobry,
Święta coraz bliżej, co prawda w tym roku Boże Narodzenie będzie trochę inne niż w latach poprzednich, ale mimo wszystko warto zrobić wszystko, aby zachować ten magiczny klimat. Dzisiaj mam dla Was kolejną propozycję lektury świątecznej, a dokładnie mowa o książce Anny Szczęsnej pod tytułem "Sztuka dawania prezentów", którą zamówiłam w księgarni internetowej Taniaksiazka.pl. Czytałam na jej temat wiele, aż wreszcie sama zdecydowałam się po nią sięgnąć. A jak wrażenia po przeczytaniu? Tego dowiecie się z dalszej części wpisu.


O książce:
Tytuł: Sztuka dawania prezentów
Autor: Anna Szczęsna
Wydawnictwo: Kobiece
Oprawa: miękka
Ilość stron: 320
Data premiery: 28.10.2020
Kategoria: literatura obyczajowa


Czasem niezwykła aura Świąt potrafi zdziałać prawdziwe cuda.
Nowa, świąteczna powieść znawczyni ludzkich serc!
Boże Narodzenie w ogromnym domu z bali, tuż nad brzegiem jeziora... Kto by przypuszczał? A jednak! Wszystko zaczęło się od pewnego tajemniczego zaproszenia.
Tego roku cała rodzina zjechała się do znajdującego się nieco na uboczu, otoczonego malowniczym lasem domu. Odcięci od świata i technologii, skazani na swoje towarzystwo, sceptycznie odnoszą się do pomysłu nestorki rodu. Tymczasem ona pragnie wyjawić najbliższym wstydliwy sekret jej zmarłego męża a także pogodzić skłócone od lat córki.
Po drugiej stronie jeziora mieszka mężczyzna, który także skrywa bolesną tajemnicę. Od chwili, w której ma pomóc przy organizacji świąt w sąsiednim domu, jego losy ściśle zaczynają się splatać się z losami starszej pani. (opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl)



Amelia kocha Boże Narodzenie, przed świętami zawsze bierze urlop, aby móc na spokojnie przygotować potrawy czy upiec ciasta. Przez cały rok słucha potrzeb najbliższych i stara się kupić im takie prezenty, jakie faktycznie się im przydają. Święta zawsze spędza w rodzinnym gronie, chociaż przy wigilijnym stole brakuje jej rodziców, którzy wyemigrowali z kraju, kiedy dziewczyna była nastolatką i zostawili ją pod opieką dziadków. W tym roku Boże Narodzenie będzie inne, babcia Lucyna postanowiła zabrać swoje córki wraz z rodzinami do tajemniczego domu w lesie, jednak nie informuje ich o tym osobiście, a za pomocą listu, w którym nie zdradza, gdzie się wybierają. W malowniczym miejscu, nad jeziorem zamierza zdradzić najbliższym tajemnice o ich ojcu i dziadku, a jej zmarłym już mężu. Po przybyciu na miejsce rodzina nie ma pojęcia, do kogo należy dom, zostają odcięci od cywilizacji, nie ma zasięgu, Internetu, a nawet telewizji. Najgorsze, że mają tu pozostać aż do nowego roku. Jak rodzina odnajdzie się w tej sytuacji? Jakie przygody czekają ich nad Jeziorem Czarnym? Z jakimi tajemnicami przyjdzie im się zmierzyć? 

Znacie rodzinę, w której nie ma problemów i tajemnic? Wydaję mi się, że są one u każdego, z tym że jedni potrafią to lepiej, a inni gorzej ukryć. "Sztuka dawania prezentów" to piękna, wzruszająca historia o rodzinie i świętach z przesłaniem, które daje nam do myślenia. Najdroższe prezenty nie są najważniejsze, bo najważniejszy  jest czas spędzony z najbliższymi, nigdy nie wiadomo co się wydarzy i czy za rok będziemy mogli spotkać się w tym samym gronie. W każdej rodzinie zdarzają się kłótnie, sprzeczki, ale właśnie w tym magicznym okresie, warto usiąść, porozmawiać i wybaczyć, a nie siedzieć wpatrzonym w smartfona i bezsensownie przeglądać Facebooka. Książkę "Sztuka dawania prezentów" czyta się szybko, jest mega wciągająca. Napisana jest prostym, zrozumiałym językiem. Autorka przenosi nas w piękną okolicę Jeziora Czarnego i podczas czytania miałam wrażenie, że jestem tam razem z rodziną Amelii i przeżywam z nimi wszystkie wydarzenia. Moim zdaniem zdecydowanie warto sięgnąć po tę książkę i polecam, szczególnie teraz przed zbliżającymi się świętami!


Jeśli szukacie ciekawych lektur, na długie zimowe wieczory, to koniecznie sprawdźcie też inne bestsellery w księgarni internetowej Taniaksiazka.pl.


Co aktualnie czytacie? Lubicie Boże Narodzenie?

25 komentarzy:

  1. Idealna na okres przedświąteczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli będę miała okazję przeczytać tę książkę to chętnie to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi fajnie. Teraz jest świetny czas na takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już okładka i sam tytuł sprawiają, że mam ochotę usadowić się w fotelu i przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam takie klimatyczne, świąteczne książki. Co roku robię sobie cały maraton żeby się nastroić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tego typu historie na zimowe wieczory. Z książkami tej autorki się jeszcze nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna ksiazka, na pewno ciekawa.
    Ale musze sie zapytac te pierniczki co tam leza sa twojego wykonania? Sa przepiękne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam już gdzieś tę książkę, jednak opis mnie kompletnie nie przekonał. Po twojej recenzji stwierdzam że mi raczej by ta książka się nie spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki ze świątecznym przesłaniem bardzo obecnie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam świąteczne książki :) Ta wydaje się bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaka piękna, Świąteczna okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie sięgam po książki, które powiązane są z klimatem świątecznym. W sumie sama nie wiem czemu, wszystkie wydają mi się takie same.

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam okazję czytać, autorka znów wraca na dobre tory, książka jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tytuł książki jest bardzo zachęcający do przeczytania. Sądzę, że jak jest taka dobra to na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również jestem zdania, że najdroższe prezenty nie są najważniejsze, a niektórzy o tym zapominają. Jeszcze tej książki nie czytałam, ale chętnie może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię książki w takim klimacie, mam w tym roku nawet plan, by zrobić sobie mały, świąteczny maraton czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  18. chętnie przeczytała bym tą książkę, idealna propozycja wprowadzająca w klimat świąt

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie zauważyłam tej książki w zapowiedziach. A szkoda, bo bym ją chętnie przeczytała. Może poproszę o nią Mikołaja.

    OdpowiedzUsuń
  20. świetna okładka, co do samej tematyki to nie jestem do końca przekonana, ale przed świętami na pewno znajdzie wielu fanów :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Spodziewałam się po tytule poradnika, po który też bym sięgnęła, ale okazuje się, ze mogę otrzymać naprawdę świetną powieść pod choinkę. Dla mnie super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba nikt nie zna takiej rodziny, w której nie ma problemów. Fabuła wydaje się naprawdę ciekawa, myślę że po nią sięgnę bo jestem bardzo ciekawa jak sobie poradzili bez dostępu do internetu. Może znajdę tam jakiś pomysł, jak ja mam sobie z tym problemem we własnym domu poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealna książka na przedświąteczny czas, jednym słowem :) ewentualnie na prezent pod choinkę.

    OdpowiedzUsuń