Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

niedziela, 14 sierpnia 2022

Książka na wieczór: Stalker, Magda Stachula

 Dzień dobry,
Ostatnio przeglądając jedną z księgarni internetowych, natrafiłam na serię książek Grey Book z wydawnictwa Purple Book. Są to kryminały, a jak wiecie, ja je uwielbiam, więc decydowałam się na dwa i od razu po odebraniu przesyłki zabrałam się za czytanie. Dzisiaj słów kilka postanowiłam napisać o jednym z nich, czyli "Stalker" Magdy Stachuly. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na jego temat, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce:
Tytuł: Stalker
Seria: Grey Book
Autor: Magda Stachula
Wydawnictwo: Purple Book
Oprawa: miękka
Ilość stron: 240
Data premiery: 13.07.2022
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

W Jeziorze Białym znaleziono rozczłonkowane zwłoki kobiety. Kto za tym stoi i kim jest ofiara? Na te pytania stara się odpowiedzieć dwójka policjantów Weronika Herman i Maksymilian Bałucki.
Śledztwo łudząco przypomina dwie sprawy sprzed kilku lat, w przypadku których nie udało się ustalić tożsamości wyłowionych z jeziora denatek.
Tymczasem na komendę policji zaczynają przychodzić kobiety, które uważają, że są śledzone. Weronika także ma wrażenie, że ktoś ją obserwuje.
Początkowo sądzi, że mogła ulec sugestii opowieści innych kobiet, ale gdy na drzwiach swojego mieszkania znajduje pewien napis, już wie, że ktoś ma ją na oku i nie życzy jej dobrze.
A potem zdarza się coś jeszcze...


Weronika Herman i Maksymilian Biełucki zajmują się sprawą znalezienia rozczłonkowanego ciała kobiety w Jeziorze Białym, a właściwie dolnej połowy, ponieważ górnej nie udało się odszukać. Okazuje się, że w przeszłości już podobne zdarzenia w tamtej okolicy miały miejsce, ale wtedy denatki były w całości. Sprawcy nigdy nie ustalono, dowodów było za mało. W tym samym czasie na komendę zgłaszają się kobiety, które uważają, że ktoś je śledzi. Policjanta szybko odnosi wrażenie, że za nią również ktoś chodzi i ją obserwuje. Dochodzi do wniosku, że może to dzieje się tylko w jej głowie, jest zmęczona, żyje śledztwem i mogła ulec sugestii, jednak kiedy na swoich drzwiach znajduje obraźliwy napis, wie, że ktoś nie życzy jej dobrze. Czy w mieście grasuje stalker? Czy sprawa odnalezienia zwłok ma coś wspólnego ze śledzeniem kobiet? Czy policjantom uda się rozwiązać zagadkę?

"Stalker" to lekki, krótki i wciągający kryminał obyczajowy, idealny na lato do przeczytania na plaży, czy huśtawce. Pomysł na fabułę był bardzo ciekawy, odnalezienie zwłok, a właściwie tylko dolnej połowy mnie zaintrygowała, liczyłam, że ten wątek będzie bardziej rozwinięty i policjantom uda się rozwiązać śledztwo. Niestety, później pojawia się sprawa śledzenia kobiet i Weroniki Herman i to wychodzi na pierwszy plan. Zakończenie jest zaskakujące, chociaż pozostawia w głowie wiele pytań, co dalej? Autorka w fabułę wplata także bieżące wydarzenia, wspomina o wybuchu wojny na Ukrainie i strachu mieszkańców miejscowości przy granicy. Podsumowując, może nie jest to najlepszy kryminał, jaki czytałam, ma trochę niedociągnięć, ale przyjemnie się go czytało. Chętnie sięgnę po poprzednie książki z serii Grey Book.


Znacie twórczość tej autorki?

***
Czy wiecie, czym powinny charakteryzować się wyłazy dachowe? Przede wszystkim powinny być one wysokiej jakości, zapewniać bezpieczne i komfortowe wyjście na dach i doświetlać pomieszczenia. Ważne, aby były one każdorazowo testowane pod kątem spełniania norm obowiązujących w prawie budowlanym i zostało to potwierdzone certyfikatami i atestami, jak w przypadku np. wyłazów OWD TECH. Jeśli interesuje was ten temat, to warto zajrzeć na stronę: owdtech.pl/wylazy-dachowe, tam znajdziecie więcej informacji. 

9 komentarzy:

  1. Czytałam kilka innych książek tej autorki. Z tą akurat nie miałam okazji się zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości tej autorki i raczej nie sięgnę po tę książkę. Nie podoba mi się fabuła

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że spodobałaby mi się ta historia, więc może sobie zamówię książkę jak trochę nadrobię zaległości

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że jestem coraz bardziej ciekawa tej serii. Muszę sprawdzić czy są na Legimi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię tego typu książki, więc chętnie zapoznam się z tym tytułem w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska18 października 2022 22:48

    Siostra czytała kilka innych wydań autorki, ale tego chyba jeszcze nie zna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio naprawdę lubię tego typu książki, jak kilka tytułów odpadnie mi z listy, to rozejrzę się i za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna i ciekawa okładka. Jednak sam tytuł I historia oraz gatunek nie są odpowiednią książka dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planie zamówić sobie książki z tej serii, bo mnie kuszą od pewnego czasu.

    OdpowiedzUsuń