Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

czwartek, 18 sierpnia 2022

Książka na wieczór: Piętno, Natasza Socha

 Dzień dobry,
Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją kolejnej książki z wydawnictwa Purple Book z serii Grey Book, a dokładnie mowa o kryminale Nataszy Sochy pod tytułem "Piętno". Jeśli chcecie dowiedzieć się coś więcej na temat tej lektury, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce:
Tytuł: Piętno
Seria: Grey Book
Autor: Natasza Socha
Wydawnictwo: Purple Book
Oprawa: miękka
Ilość stron: 216
Data premiery: 14.07.2022
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

W miejscowości pod Poznaniem w rozbitym samochodzie zostaje odnalezione ciało młodej kobiety. Rozliczne obrażenia jej ciała wskazują na udział osób trzecich; zwłaszcza wypalone na ramieniu znamię.
Anna K. była lubianą nauczycielką w miejscowym liceum, kimś, kogo mieszkańcy znali od dziecka.
Czy jej śmierć ma związek ze swobodnym trybem życia, jaki prowadziła? Komu zależało na tym, żeby się jej pozbyć? Jakie skrywała tajemnice? Czy miłość i nienawiść mogą iść w parze?
Do akcji wkracza policjantka śledcza Florentyna, która z rozrzuconych elementów zagadki, próbuje ułożyć spójną całość.
Tyle że prawda okaże się bardziej przerażająca, niż kobieta sądziła...


Pod Poznaniem zostaje znaleziony rozbity samochód, w którym znajduje się ciało młodej kobiety. Już po wstępnych oględzinach śledczy dochodzą do wniosku, że nie był to zwykły wypadek, bo na ramieniu denatki wypalony został znak, a dłonie owinięto jej różańcem. Ofiarą okazuje się lubiana nauczycielka z miejscowego liceum, Anna K. Kobieta miała 5-letnią córeczkę, była po rozwodzie i żyła według własnych zasad, nie przejmowała się tym, co mówią o niej inni. Nauczycielka nie miała wrogów, ale jednak ktoś ją zamordował. Kto to był i jaki miał motyw? Dochodzenie prowadzi Florentyna, policjantka, która ubiera się na różowo, co oczywiście często komentowane jest negatywnie przez jej współpracowników. Niestety, w trakcie śledztwie pojawia się mnóstwo pytań, na które ciężko znaleźć odpowiedzi, a podejrzanych, zamiast ubywać to przybywa. Czy uda się znaleźć sprawcę? Tego dowiecie się, sięgając po książkę. 

"Piętno" to krótki, ale dobry kryminał, który trzyma czytelnika w napięciu i podsuwa mu mylne tropy. Gdzieś w połowie książki pomyślałam sobie, że lektura jest słaba, przecież ja już wiem, kto zabił Annę K, a tu nagle zwrot akcji, później następny i moje małe prywatne dochodzenie okazało się porażką. Autorka świetnie przedstawiła śledztwo, podczas czytania czułam się jakbym tam była razem z bohaterami i obserwowała ich pracę. Polubiłam główną bohaterkę, Florentynę, bo zna się na swojej pracy i potrafi postawić na swoim, mimo że dla swoich kolegów z komendy bywa często irytująca. Zaskoczenie jest zaskakujące, nie spodziewałam się, ale właśnie o to chodzi w kryminałach, nie? Książkę można przeczytać właściwie w jedno popołudnie, więc jeśli lubicie kryminały, a nie macie zbyt dużo czasu na grube książki, to serdecznie polecam. 


Znacie twórczość Nataszy Sochy? Jaką książkę aktualnie czytacie?

6 komentarzy:

  1. Bardzo cenię sobie książki Nataszy, a ta już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz bardziej ciekawi mnie ta seria, dużo w tym zasługi Sochy, bo lubię jej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest się czym zainteresować. Autorka tworzy naprawdę ciekawe historie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ta książka, szkoda że nie mam za wiele czasu na czytanie bo chętnie bym sobie ja zamówiła

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jeszcze nie miałam okazji poznać twórczości tej autorki, ale wiele dobrego czytałam o jej książkach. Muszę wreszcie na coś się skusić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam, że autorka bardzo fajnie pisze i można wciągnąc się w jej historie, ale jeszcze nic od niej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń