Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

poniedziałek, 11 kwietnia 2022

Jak radzić sobie ze stresem?

Dzień dobry,
W dzisiejszych czasach stres towarzyszy nam niemal nieustannie. W szkole, na uczelni, w pracy i w domu często pojawiają się stresujące sytuacje, które niestety negatywnie wpływają na nasze samopoczucie. Jak radzić sobie ze stresem, żeby nie ucierpiało na tym nasze zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne? W dzisiejszym wpisie podam kilka sposobów dlatego, jeśli jesteście ciekawi, to zapraszam na dalszą część wpisu.


Pamiętaj o odpowiedniej diecie
Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta to podstawa, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Owoce, warzywa, ryby, chude mięso to produkty, które powinny znaleźć się na naszym talerzu. Należy unikać substancji, które zwiększają poziom stresu, czyli alkohol, nikotyna czy cukry rafinowane. Słodkie napoje lepiej zastąpić wodą i herbatkami, a cukierki i batoniki zdrowymi przekąskami.

Spróbuj herbatek i ziół na uspokojenie
W nerwowych chwilach warto wspomóc organizm od środka, sięgając po zioła na uspokojenie, które dzięki połączeniu odpowiednich ziół przyniosą ukojenie i pomogą się odprężyć. Najlepiej wybierać preparaty oparte na sprawdzonych, dobrze znanych w ajurwedzie roślinach, np. ashwagandha, brahmi czy shankhpushpi. Pamiętajcie jednak, aby sięgać po zioła ze sprawdzonych sklepów, najlepiej po konsultacji ze specjalistą, aby wykluczyć ewentualne przeciwskazania. 

Wysypiaj się
Najlepiej kłaść się spać i wstawać codziennie o tej samej porze, chociaż wiem, że nie zawsze jest to możliwe, szczególnie jeśli pracuje się na zmiany. Przed snem warto się zrelaksować, kąpiel w pianie, domowe spa i dobra książka będzie idealnym pomysłem. Odłóżmy wieczorem telefony, tablety, wyłączmy telewizor, a jakoś naszego snu będzie o wiele lepsza. 

Ćwicz, spaceruj, ruszaj się
Wiedzieliście, że wysiłek fizyczny wpływa na obniżenie hormonu stresu? Nie mówię, że macie od razu lecieć na siłownie i wylewać z siebie siódme poty, ale już kilkanaście minut ćwiczeń w domowym zaciszu, czy nawet wyjście na dłuższy spacer pomoże nam się uspokoić i wyciszyć. 

Dziel się swoimi lękami, przemyśleniami
Jest Ci źle? Czujesz, że wszystko się przerasta? Nie trzymaj tego w sobie, usiądź i porozmawiaj z kimś bliskim, mamą, mężem czy przyjaciółką, opowiedz, co czujesz, a będzie Ci lżej. W niektórych sytuacjach konieczna jest pomoc specjalisty i naprawdę nie ma czego się wstydzić, oni są po to, aby nam pomóc. 

Jak radzicie sobie ze stresem? 

16 komentarzy:

  1. Przydatny wpis! Stres to wielki problem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Osobiście mam nerwicę lękową i mam swoje sposoby na rozładowanie napięcia, bo jeśli tego nie zrobię, to źle się dzieje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Staram się stres uczynić sprzymierzeńcem, złagodzić go a później sprawić by działał na moją korzyść, różne sposoby pomagają oswoić źródło stresu i zmienić mentalnie podejście do niego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy stresie dobrym pomysłem jest wysypianie się i spora dawka relaksu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wszystkie porady co do herbatek na mnie w ogóle nie działają to tak jak wszelkie energetyki 😆😆

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja stosuję ashwagande. To moje odkrycie. Uspokaja mnie i wycisza w mgnieniu oka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie bardzo istotne jest też zwalnianie samego sobie, np. spieszę się na spotkanie, jadę, ale denerwuje się, że mogę się spóźnić, wtedy biorę kilka głębszych wdechów i tłumaczę samej sobie, że nie ma się co stresować tym, na co nie mam wpływu (tramwaju nie przyspieszę;) ).

    OdpowiedzUsuń
  8. ja się cieszę że w mojej pracy się wiele zmieniło. nie ma takiego ciśnienia na wyniki, kierownicy z nami rozmawiają na temat tego co byśmy chcieli zmienić, nawet mieliśmy już dwie imprezy firmowe. nie da się ukryc, że praca to najbardziej stresujący obszar życia

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie ważne jest też słuchanie samej siebie. Jeśli jakaś sytuacja sprawia, że stale jestem zestresowana to zastanawiam się czy mogę wprowadzić zmiany np. zmienić pracę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ten tekst. Warto wiedzieć jak radzić sobie ze stresem i nie dać się mu opanować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze mówiąc ja od niedawna myślę też o tym by bardziej zadbać o swoje zdrowie i zamówić olejki eteryczne. Nawet już mam na oku świetną ofertę

    OdpowiedzUsuń
  12. jak jestem zdenerwowana na kogoś czy na coś to idę pobiegać by się trochę wyżyć ;) a jak pojawia się taki ogólny lęk czy stres przedłużający się np. przed ważnym wystąpieniem to biorę olejek konopny CBD pod język i czuję się lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  13. tak doraźnie to właśnie sięgam po melisę, szczególnie przed zaśnięciem, a tak długodystansowo to polecam ćwiczenia z jogi i medytacji :D specjalna odzież do jogi, poduszki, maty, piłki się przydają, choć na początku wystarczą chęci i motywacja do działania :D dzięki temu nie tylko zredukujemy stres ale także zadbamy o zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja jak się denerwuję to biorę sobie jakieś puzzle albo model statku do składania i się tym zajmuję. praca wymaga skupienia, koncentracji, więc nie można się rozpraszać myśleniem o życiu, bo jeden fałszywy ruch i już model będzie do wyrzucenia. a jak się człowiek wyciszy to spojrzy na na problem z innej perspektywy :

    OdpowiedzUsuń