Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

czwartek, 19 stycznia 2023

Książka na wieczór: Decyzja, Piotr Kościelny

 Dzień dobry,
Lubicie thrillery kryminalne, których akcja toczy się w polskich miastach? Znacie twórczość Piotra Kościelnego? Autor nie boi się poruszać trudnych tematów, nie owija w bawełnę, chociaż nie powiem, czasami niektóre wątki są obrzydliwe. Dzisiaj słów kilka postanowiłam napisać na temat książki, którą przeczytałam na początku roku, czyli "Decyzja". Jeśli chcecie dowiedzieć się coś więcej na jej temat, to zapraszam na dalszą część wpisu. 


O książce:
Tytuł: Decyzja
Autor: Piotr Kościelny
Wydawnictwo: Czarna Owca
Oprawa: miękka
Ilość stron: 348
Data premiery: 28.09.2022
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller

"Decyzja" Piotra Kościelnego to wstrząsający thriller kryminalny wciągający czytelników w meandry najmroczniejszych stron człowieka i zadziwiająco aktualny w dzisiejszych czasach. Czy makabryczna zbrodnia może znaleźć jakiekolwiek akceptowalne wytłumaczenie?
Jest lato 2018 roku. W centrum Wrocławia na śmietniku znalezione zostają zwłoki noworodka. Wydział zabójstw komendy wojewódzkiej rozpoczyna śledztwo, którego celem jest odnalezienie matki lub innych winnych tej tragedii. Policjanci poświęcają sporo czasu na zbadanie najróżniejszych tropów i ostatecznie są w stanie ustalić przyczyny śmierci. Jak się okazuje, żadne z nich do tej pory nie miało do czynienia z tak potworną zbrodnią.
Czy to możliwe, aby matka podjęła decyzję o uśmierceniu własnego dziecka w taki sposób? Czy jest szansa na to, że strach stanie się usprawiedliwieniem dla tak potwornej zbrodni? Śledztwo ukazuje potworne skutki kulejącego w tym zakresie prawa, a przede wszystkim pokaże, jak daleko może posunąć się zdesperowana do granic możliwości kobieta.


Mężczyzna zbierający puszki w centrum Wrocławia odnajduje zwłoki noworodka. Sprawą zajmują się policjanci z wydziału zabójstw Komendy Wojewódzkiej, sprawdzają różne tropy i próbują ustalić kto i dlaczego pozbawił życia tę malutką dziewczynkę. Jest to przerażająca zbrodnia i zrobią wszystko, aby złapać sprawcę, jednak wcale nie jest to takie łatwe. W międzyczasie policjanci odkrywają sporo przestępstw, które mają miejsce w okolicy. Czy śledczym uda się rozwiązać sprawę? Kto zabił noworodka, ojciec czy matka? Dlaczego to zrobili?

Książka jest specyficzna, autor od samego początku wprowadza w nas trudne tematy, takie jak przemoc domowa, handel ludźmi czy pedofilia. Niestety, to się dzieje wokół nas, ale mam wrażenie, że jednak nikt nie mówi o tym głośno, a tu mamy wszystko wyeksponowane, podane jak na tacy bez owijania w bawełnę. Nie mogę powiedzieć, że przeczytałam lekturę jednym tchem, bo tak nie było, nie potrafiłam, odkładałam ją po makabrycznych opisach patologii, a kiedy ochłonęłam, wracałam. Przykre jest to, że ofiary przemocy boją się szukać gdziekolwiek pomocy, a nawet jak próbują gdzieś to zgłosić, to często mają zasugerowane, że może są temu winne. Najgorszy był dla mnie chyba wątek pedofilii, brało mnie dosłownie na wymioty. Nie wiem, co tacy ludzie mają w głowie, ale dla nich nadal powinna istnieć kara śmierci. Nie jest to na pewno książka dla każdego, osobom o słabych nerwach nie polecam, ale jednak naprawdę warto po nią sięgnąć, bo mimo tego, że to tylko powieść to otwiera oczy na niektóre sprawy. To była moja pierwsza książka Piotra Kościelnego, ale na pewno nie ostatnia. 


Jaką książkę aktualnie czytacie?

5 komentarzy:

  1. Nie miałam okazji jej czytać :) U mnie aktualnie Regina Brett i 'Bóg nigdy nie mruga2' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam ani książki, ani autora. Ja teraz czytam Zbrodnia Wigilijna Georgette Heyer.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój gatunek, dlatego chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę, ale Twoja recenzja mnie bardzo zaciekawiła. Chyba zamówię tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie sięgnę po tę książkę Kryminały uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń