Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

środa, 16 czerwca 2021

Książka na wieczór: Wybrana przez mafię, Ada Tulińska

 Dzień dobry,
Czas ucieka jak szalony, najwyższy czas zacząć planować urlop. Gdzie wybieracie się w tym roku na wakacje? Stawiacie na wypoczynek w kraju, czy jednak na jakiś zagraniczny wypad? My w tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, wybieramy się nad polskie morze, tym razem się do Unieścia, ale to dopiero za miesiąc. 
Dzisiaj przychodzę, aby napisać słów kilka na temat książki Ady Tulińskiej pod tytułem "Wybrana przez mafię", którą upatrzyłam sobie w księgarni internetowej Taniaksiazka.pl. Jest to trzeci tom z serii "Bracia Vedetti", jednak nawet jeśli nie przeczytaliśmy poprzednich części to nic nie szkodzi, ich znajomość nie jest konieczna. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tej lektury, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce:
Tytuł: Wybrana przez mafię
Seria: Bracia Vedetti
Autor: Ada Tulińska
Wydawnictwo: Kobiece
Oprawa: miękka
Ilość stron: 312
Data premiery: 14.04.2021
Kategoria: literatura obyczajowa, erotyczna

Lubisz książki z mafią w tle? Kochasz romanse? Jeśli odpowiedź brzmi "Tak", to zdecydowanie musisz sięgnąć po powieść "Wybrana przez mafię", trzecią część serii "Bracia Vedetti" autorstwa Ady Tulińskiej!
Wanda to spokojna, normalna i dosyć przeciętna dziewczyna, lecz dobrze wie, jak się w życiu ustawić. Jej dochodów mógłby pozazdrościć niejeden dyrektor lub menedżer z dobrze rozwijającej się firmy lub korporacji. Sekretem jej sukcesu jest to, że dziewczyna sprząta rezydencję jednego z najgroźniejszych mafiosów.
Wanda ma wiedzę niczym najlepszy inspektor policji - wie, jak usunąć plamy krwi z drogich dywanów i wszelakie ślady przestępstwa. Nie jest to najprzyjemniejsza praca, jednak jest ona gwarancją stałego przychodu. Jak jednak wiadomo, nic nie może trwać wiecznie, pieniądze kiedyś się kończą, a wraz z nimi - przychylność mafijnego bossa.
Gdy ojciec dziewczyny traci pracę - a tym samym źródło utrzymania - Wanda nie ma wyboru - musi podążyć za swoim pracodawcą na Sycylię. Młoda kobieta nie jest świadoma, że zniewalająco przystojny Roberto ma wobec niej nieczyste intencje. Dziewczyna czuje, że nie może już dłużej grać drugich skrzypiec, przez co zwraca na siebie uwagę skłóconych między sobą przedstawicieli sycylijskich gangów.


Wanda jest młodą, skromną, zakompleksioną dziewczyną. Pracowała jako służąca w domu bezwzględnego mafioza, jednak po tym, jak mężczyzna wyprowadził się z Polski i wrócił do Włoch, kobieta była zmuszona zmienić pracę. Zarabia mniej, ale nie musi sprzątać plam krwi i innych pozostałości po przestępstwach. Pewnego dnia wpada na swojego byłego pracodawcę, Roberto. Mężczyzna zazwyczaj dostaje to, czego chce, a tym razem pragnie Wandy, ale czy ona czuje to samo? Kobieta nie ma w planie ulegać gangsterowi, jednak w momencie, kiedy jej ojciec traci pracę i nie będzie miał kto płacić za leczenie chorej matki, jest zmuszona zwrócić się do niego o pomoc. Wanda wyjeżdża na Sycylię i tam zajmuje się domem Roberto, sprząta i gotuje. Z każdym kolejnym dniem bohaterowie zbliżają się do siebie, spędzają razem czas na ekstremalnych przygodach, ale nie tylko. Czy Roberto i Wandę połączy coś więcej? Jakie niebezpieczeństwa czekają na kobietę na Sycylii? 

Na początku chciałam zaznaczyć, że nie czytałam poprzednich części, jednak mimo to, nie miałam problemu ze zrozumieniem historii. Autorka skupia się głównie na relacji między Roberto a Wandą, a wątki mafijne są na drugim planie. Bohaterowie są świetnie wykreowani, mają swoje charakterki. Podoba mi się fakt, że autorka pokazuje, że włoskiemu mafiozowi w oko wpaść może również kobieta z lekko zaokrąglonymi kształtami, a nie że musi to być modelka z idealnie wyrzeźbionym ciałem. Akcja powieści rozgrywa się w Polsce oraz we Włoszech. Wydarzenia przedstawione są zarówno oczami Wandy, jak i Roberto, dzięki czemu możemy poznać ich myśli, uczucia. Historia bardzo mi się spodobała, chociaż przyznaje, że zakończenie jest dość chaotyczne, jakby pisane na szybko. Lektura wciągnęła mnie od pierwszych stron, lubię styl Ady Tulińskiej i chętnie wrócę do poprzednich tomów z cyklu "Bracia Vedetti".

Szukacie ciekawych lektur, po które sięgniecie podczas urlopu? Jeśli tak, to koniecznie zerknijcie na książki dla kobiet w księgarni internetowej Taniaksiazka.pl


Znacie twórczość Ady Tulińskiej? Co aktualnie czytacie?

14 komentarzy:

  1. Takie lekkie książki właśnie warto czytać w letnie dni. Najlepiej wtedy bowiem się przy nich relaksuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, to nie są zupełnie moje klimaty. Natomiast polecę mamie, ona takie pochłania w tonach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czemu, ale mi czyta się doskonale takie książki. Dziekuje za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowała mnie ta fabuła. Zamówię i w wolnej chwili przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam poprzednich części, choć rozważałam kiedyś tą serię. Jeszcze się zastanowię nad lekturą. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tą książkę często ostatnio spotykam, ale to nie mój klimat. Doczytałam tylko połowę pierwszej części. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię książki z mafijnym wątkiem. Chętnie poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuję się zaciekawiona ta powieścią. Tylko nie wiem kiedy znajdę na to czas.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama pochłania takie książki. Polecę jej tytuł i Twoją recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i myślę, że warto czasem przeczytać taką książkę, lekka i ciekawa! Polecam dla niewymagających.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kupiłam po tej recenzji i pochłonęłam ją w 2 wieczory. SUPER 9/10.

    OdpowiedzUsuń