Obserwatorzy

Sprawdź!

Akcesoria do makijażu - sprawdź opinie

wtorek, 29 września 2020

Książka na wieczór: Zamiana, Beth O'Leary

 Dzień dobry,
Jesień sprzyja nadrabianiu książkowych zaległości. Dni są coraz krótsze, wieczory dłuższe, więc jakoś trzeba je wykorzystać, a zaszycie się pod kocem z dobrą lekturą jest świetnym pomysłem. W tym wpisie postanowiłam słów kilka napisać na temat książki "Zamiana", której autorką jest Bath O'Leary. Jest to kolejna lektura, trzecia już, z serii Mała Czarna z Wydawnictwa Albatros. Jeżeli jesteście ciekawi, co o niej sądzę i, czy warto po nią sięgnąć, to zapraszam na dalszą część wpisu.


O książce: 
Tytuł: Zamiana
Autor: Beth O'Leary 
Wydawnictwo: Albatros
Oprawa: miękka
Ilość stron: 416
Data premiery: 12.08.2020
Kategoria: literatura obyczajowa, komedia romantyczna

Leena jest za młoda, żeby tkwić w miejscu.
Eileen jest za stara, żeby zaczynać od nowa.
Może nadszedł czas na ZAMIANĘ…
Leena, która kompletnie nawaliła podczas ważnej prezentacji, jest zmuszona do dwumiesięcznego urlopu. Choć od dawna skupiała się wyłącznie na pracy, perspektywa wolnego czasu wcale jej nie cieszy.
Jej porzucona przez męża babcia, Eileen, postanawia znaleźć sobie towarzysza. Niekoniecznie na całe życie – zadowoli się wieczorami… czy raczej nocami. Niestety, w najbliższej okolicy nie ma odpowiednich kandydatów.
Leena wpada na genialny pomysł: zamienią się na dwa miesiące. Babcia wprowadzi się do jej mieszkania w Londynie, a ona spędzi ten czas w wiejskim domu Eileen.
Lecz upragniony spokój na wsi zakłóca Leenie pewien przystojny nauczyciel, a kipiący energią Londyn i randki online stanowią dla Eileen nie lada wyzwanie.
Czy ta prosta zamiana naprawdę będzie taka prosta?
Co znajdą, jeśli zaczną żyć zupełnie innym życiem niż dotychczas?


Głównymi bohaterkami książki są dwie kobiety z rodu Cotton, czyli Eileen oraz jej wnuczka Leena. Młoda kobieta mieszka w Londynie i dużo pracuje. Podczas ważnej prezentacji ma atak paniki, przez co zostaje odsunięta od projektu i wysłana na dwumiesięczny, płatny urlop, który ma wykorzystać na  wypoczynek i podreperowanie zdrowia. Dziewczyna rok temu straciła siostrę, która walczyła z rakiem i tak naprawdę właśnie praca sprawia, że o tym nie myśli, ciężko jest jej sobie wyobrazić, że przez tak długi czas nie będzie mogła pojawić się w biurze. 
Eileen jest kobietą w podeszłym wieku, która jak na swoje lata ma sporo energii.  Mieszka w małym miasteczku oddalonym od Londynu dwie godziny jazdy pociągiem. Kilka miesięcy wcześniej zostawił ją mąż po wielu latach małżeństwa, dlatego myśli ona nad znalezieniem nowego partnera. Eileen jako młoda dziewczyna chciała wyjechać do Londynu, ale życie potoczyło się inaczej. Podczas rozmowy telefonicznej namawia wnuczkę, aby ją odwiedziła. Leena po przyjeździe wpada na pomysł, żeby się zamieniły: ona zostaje tu w małym miasteczku, naprawi kontakt z matką, zajmie się obowiązkami babci, a Eileen przeprowadzi się na dwa miesiące do jej londyńskiego mieszkania i zazna tamtejszego życia.
Czy to się uda? Czy starsza pani poradzi sobie w dużym mieście? Czy Leena da radę zająć się wszystkimi obowiązkami babci na wsi?

"Zamiana" to lekka książka, którą pochłonąć można w dwa wieczory, albo i nawet szybciej. Szczególnie podobały mi się rozdziały pisane okiem Eileen, kiedy opisywała ona swoje przygody w Londynie. Ma ona mnóstwo energii, chcę poznać mężczyznę, z którym nie tylko będzie mogła porozmawiać i wypić herbatkę, ale także iść do.. łóżka. Jakoś sobie nie wyobrażam, że w wieku prawie osiemdziesięciu lat będę myślała o takich sprawach, chociaż kto wie, może akurat. Dobrze się bawiłam podczas tej lektury, chociaż trzeba przyznać, że pojawiają się też smutne momenty, autorka przemyca ważne tematy. Myślę, że jest to czarująca powieść, która każdemu przypadnie do gustu, ja zdecydowanie jestem na tak!


Lubicie takie książki? Znacie lektury z serii Mała Czarna?

Książki z serii Mała Czarna:
"Zamiana" Beth O'Leary


12 komentarzy:

  1. Haha no babcia niezła jest :D może się skuszę na ta książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi idealnie na jesienne wieczory, chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście bardzo ciekawa książka, idealna do łóżka na wieczór. :) Myślę, że zapiszę ją do pozycji książek do przeczytania. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem, czy to książka dla mnie, chyba jeszcze nie dojrzałam do tego typu literatury, po prostu jestem za młoda ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie do końca jestem przekonana czy odnalazłabym się w świecie który pokazany jest w tej książce. Czytam romanse, ale trochę inne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie do końca chyba mój klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam.książki z tej serii, kupiłam je ze względu na opis. Jednak z tego co pamiętam to mnie nie zachwyciły.

    OdpowiedzUsuń
  8. OOO przypomniałaś mi o tym, że muszę przeczytać w końcu Współlokatorów :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam poprzedniej książki tej autorki, ale jakoś mnie do tego kompletnie nie ciągnie do książek tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sporo było zamian matka-córka czy pomiędzy męskim a damskim ciałem. Chyba o zmianie statecznej staruszki z małolatą jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Male czarne, oczywiście że znam. A ta książke sporubuje przeczytać jak tylko odgrzebie się z innych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w domu Wspólokatorów i od roku leżą i nie mam kiedy ich przeczytać. Wstyd to mało. Ta książka również mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń