Obserwatorzy

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Blogmas 2016 --> Zapach świąt.

Mamy 19 grudzień, a za moim oknem ani widu, ani słuchu śniegu. Według prognoz pogody na święta się on niestety nie pojawi, szkoda bo liczyłam, że chociaż delikatnie poprószy. Nie mam jednak na to wpływu i muszę pogodzić się z tym faktem. Wczoraj u mnie w mieście odbył się Jarmark Bożonarodzeniowy i wieczorem był pokaz tańca z ogniem, widok cudowny... no ale cóż dzisiaj od rana męczę się już z katarem, chusteczki mam w każdym kącie, mam nadzieję tylko, że mały nie złapie nic ode mnie. 
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym postem z serii Blogmas 2016 i właściwie od dzisiaj aż do soboty będą pojawiać się właśnie świąteczne wpisy, po świętach powrócimy już do typowo kosmetycznych wpisów i od czasu do czasu pojawi się jakiś wpis o innej tematyce.

Osobiście muszę przyznać, że święta najbardziej kojarzą mi się z zapachem jedzenia... aromat pierniczków unosi się już w domu na długi czas przed świętami, mandarynki, pomarańczę goszczą na naszych stołach już od początku grudnia. W ostatnich dniach przed świętami pojawiają się zapachy potraw wigilijnych, smażonej ryby, kapusty z grochem czy kompotu z suszonych owoców (uwielbiam ten zapach, jednak pić już go nie lubię). Pisząc o tych smakołykach aż zrobiłam się głodna..
Zapachy jedzeniowe goszczą również w moich kosmetykach.. mam na myśli oczywiście zapach ciasteczek, cynamonu itd, żeby ktoś sobie czasem nie pomyślał że smaruje się balsamem o zapachu kapusty z grochem.




W święta na moim stole oczywiście mają swoje miejsce świeczki o zapachach kojarzących się z tym dniem.. czyli jabłek z cynamonem czy zimowych przypraw. Planowałam zamówić jeszcze woski z zimowych zapachach, ale jakoś wyleciało mi to z głowy.. a teraz to już podejrzewam że nie dojdą.
Na grzejnikach mam również położone pomarańcze z wbitymi goździkami, unosi się z nich przyjemny aromat kojarzący się właśnie z Bożym Narodzeniem.


Zapach świąt to również aromat igliwia, stroików. U mnie w domu niestety jest sztuczna choinka (co mam zamiar od przyszłego roku zmienić) ale w tym roku muszę zadowolić się jeszcze tylko gałązkami żywego świerku czy sosny..

A jakie zapachy Wam kojarzą się ze świętami ?
Pozdrawiam, Ala.

5 komentarzy:

  1. Wszystkie zapachy mnie kuszą, lubię takie aromaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie jednym z najbardziej kojarzących się zapachów ze świętami, jest cynamon oraz zapach drzewka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zestaw z Nacomi wygląda bardzo zachęcająco ;) Mi ze świętami najbardziej kojarzy mi się zapach pomarańczy , goździków oraz cynamonu ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi przedeszystkim mandarynki, cynamon i pomarańcze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie zapach świąt to zapach zimowego powietrza - najlepiej, kiedy jest śnieg i lekki mrozik! :-)

    I jeszcze zapach igliwia!

    OdpowiedzUsuń